
17 Aralık’ta gerçekleşen yolsuzluk ve rüşvet operasyonunun ardından
bir kısım medyada yer alan yalan, iftira ve çarpıtma haberlerini alt alta
sıraladık. Ortaya bu manzara çıktı.

28 Şubat postmodern darbe sürecinde medyadaki dindarlara yönelik
karalama kampanyaları, şu günlerde daha yoğun bir biçimde
Hizmet’e  aleyhinde yapılıyor. 17 Aralık’taki ‘büyük yolsuzluk ve rüşvet
operasyonu’ sonrası bir kısım medyadaki yalan, iftira ve çarpıtmalar,
alt alta sıralanınca korkunç bir tablo ortaya çıkıyor. Nezaket sınırlarını
aşan ifadeler hiç olmadığı kadar gazete sütunlarında kendine yer
buluyor. Üstelik hakaretleri de aşan bazı ‘küfürbaz yayınlar’ı yine o
gazetelerin geçmiş manşetleri yalanlıyor. Bilgileri doğrulamak için
kendi arşivlerine bile bakmayan bu gazeteler yayınlarına yönelik
tekzipleri de görmezden geliyor. Geçmişte yalan olduğu hukuken
ispatlanmış iftiraları bile tekrar yayınlamakta hiçbir sakınca
görmüyorlar. İftira ve çarpıtmanın organize bir şekilde artması ‘Özel
bir merkezden yalan haberler mi üretilip servis ediliyor?’ sorusunu
akıllara getiriyor. Medyadaki yalan haberler bir kitap olacak hacime
ulaştı. Onlardan bir seçki sunmaya çalıştık.

YALAN 1: Bank Asya 2 milyar dolarlık vurgun yaptı!

GERÇEK: Merkez Bankası açıkladı: Döviz alımı yok.

Yolsuzluk soruşturması sonrası bazı gazeteler Bank Asya’nın
operasyondan haberdar olduğunu ve piyasadaki dövizleri toplayarak
2 milyar dolarlık vurgun yaptığını iddia etti. İçişleri Bakanı Efkan Ala
da TRT’de katıldığı canlı yayında isim vermeden ‘Operasyon öncesi
piyasadan dolarları kim topladı biliyoruz. Elimizde belgeler var.’ dedi.
Ancak Merkez Bankası, böyle bir döviz alımının asla
gerçekleşmediğini açıkladı. Bank Asya da bu iddiayı kesin bir dille
yalanlayarak son aylardaki döviz alımlarını gün gün paylaştı.

ZAMAN http://www.zaman.com.tr/newsDetail_openPrintPage.action?newsId=...

1 / 10 2014/02/07 14:09



YALAN 2: Yolsuzluk operasyonunun hedefi HALKBANK!

GERÇEK: HALKBANK’a hiçbir operasyon olmadı!

İktidara yakın gazeteler, yolsuzluk ve rüşvet soruşturmasını
Halkbank’a yönelik bir operasyon olarak lanse etti. Hatta bankaya
yapılan operasyonla ülke sırlarının İsrail’le paylaşıldığını bile yazdılar.
Ancak Halkbank, yaptığı açıklamada bunu kesin bir dille yalanlayarak
bankalarının tüzel kişiliğine yönelik herhangi bir soruşturma ya da
inceleme olmadığını belirtti. Bankanın açıklamasını yayınlayan gazete
aynı haberin altında “Halkbank’a operasyon” iddiasını yineledi.

YALAN 3: Kayıp cihazlar emniyetin çatısında bulundu!

GERÇEK: Çatıdaki cihazlar hurda çıktı.

Önce emniyetin dinleme cihazlarının farklı illerde yasa dışı dinleme
yaptığını yazdılar. Sonra cihazlar için ‘Emniyetin çatısında bulundu.’
dediler. Çatıda bulunan cihazların hurda olduğu müfettiş raporuyla
ortaya çıktı.

YALAN 4: Yolsuzluk operasyonu küresel tezgâh!

GERÇEK: Yolsuzluk ve rüşvet iddialarını ilk onlar yayınladı.

Yeni Şafak Gazetesi, ‘Peki bu ne?’ diye manşetten verdiği haberde
yolsuzluk operasyonunu ‘cemaat’in yaptığına dair gerçek dışı deliller
ileri sürdü. Halbuki yolsuzluk ve rüşvet soruşturmasındaki Ali Ağaoğlu
ve Reza Sarraf’la ilgili iddialar, medyada ilk kez Yeni Şafak ve
Akşam’da yer almıştı.

ZAMAN http://www.zaman.com.tr/newsDetail_openPrintPage.action?newsId=...

2 / 10 2014/02/07 14:09



YALAN 5: Gülen, altın madeni olan ülkelerde okul açıyor!

GERÇEK: Dünyanın her yerinde okul var.

Takvim Gazetesi, manşetinden Fethullah Gülen’in sadece altın
madeni olan ülkelerde okul açtığını ileri sürdü. Türk okullarının
açıldığı 60 ülkede altın madeni olduğunu yazdı. Türk okullarının
bulunduğu geri kalan 100 ülkeyi nedense ‘unuttu’.

YALAN 6: Hiç kimseye bilgi verilmedi!

GERÇEK: Maliye, MASAK ve UYAP’a bildirildi, MİT 8 ay önce uyardı.

Operasyonla ilgili bir yıldan fazla hazırlık yapılmasına rağmen hiçbir
devlet kurumunun soruşturmadan haberdar olmadığı iddia edildi.
Ancak soruşturmayı yürüten polisin iddiaları Mali Suçları Araştırma
Kurulu’na (MASAK) bildirdiği ve operasyondan 2,5 ay önce MASAK’ın
bir rapor hazırladığı ortaya çıktı. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek de,
MASAK’a altın mevduat hesabı kapsamında 38 adet şüpheli işlem
bildiriminde bulunulduğunu belirtti. Ayrıca 17 Aralık rüşvet ve
yolsuzluk operasyonundan 8 ay önce MİT’in de Reza Sarraf’ın
bakanlarla ilişkisi kapsamında uyarıda bulunduğu belgelendi.
Soruşturma 14 ay önce şu numaralarla UYAP’a da girilmişti: 2012’ye
50690, 2012’ye 125043 ve 2012’ye 120653.

ZAMAN http://www.zaman.com.tr/newsDetail_openPrintPage.action?newsId=...

3 / 10 2014/02/07 14:09



YALAN 7: Cemaat ile AB’nin gizli toplantısı.

GERÇEK: Gizli denilen toplantıya bakanlar Egemen Bağış ve Fatma
Şahin de katıldı.

Hizmet Hareketi aleyhinde birçok habere imza atan Yeni Akit,
Gazeteciler ve Yazarlar Vakfı’nın AB büyükelçileriyle ‘çok gizli’ bir
toplantı yaptığını iddia etti. Ancak toplantıda bakanlar Egemen Bağış
ve Fatma Şahin de vardı. GYV Başkanı Mustafa Yeşil, yaptığı
açıklamada programa AB Dönem Başkanı’nın davetlisi olarak
katıldığını belirterek haberi yalanladı.

YALAN 8: Belgeler Zaman’a sızdırıldı!

GERÇEK: İddia ettikleri belge Zaman’da hiç yayınlanmadı.

Yeni Akit “Operasyonun ikinci ayağında Savcı Muammer Akkaş
dosyayı önce emniyete daha sonra Zaman’a sızdırdı.” diye haber
yaptı. Haberde “Akit şok bilgilere ulaştı” denilmesine rağmen bilgilerin
doğruluğunu teyit eden herhangi bir bilgi ve belge gösterilemedi.
Üstelik bu operasyonla ilgili iddia ettiği gibi Zaman’da herhangi bir
haber de yer almadı.

ZAMAN http://www.zaman.com.tr/newsDetail_openPrintPage.action?newsId=...

4 / 10 2014/02/07 14:09



YALAN 9: Veliler dershaneden çocuklarını alıyor!

GERÇEK: Fotoğraf, FEM’de sınav izdihamından.

Yeni Akit, pes dedirtecek bir yalana daha imza atarak sürmanşetinden
velilerin Hizmet Hareketi’ne yakınlığıyla bilinen okul ve
dershanelerden çocuklarını aldıklarını iddia etti. Ancak delil olarak
sunduğu fotoğraftaki kalabalığın Fem Dershaneleri’nin Seviye Tespit
Sınavı’na akın eden öğrenciler ve aileleri olduğu ortaya çıktı.

YALAN 10: Cemaatler Gülen’e tepkili!

GERÇEK: Cemaatler haberi yalanladı.

Yeni Akit, bu kez de ‘Dinî cemaatler Gülen’e tepkili’ başlığıyla farklı
kanaat önderlerinin görüşlerine yer veren uydurma bir haber yaptı.
Ancak bu haberinin de yanlış olduğu ilgili kişiler tarafından anında
yalanlandı. Gazete tepkiler üzerine ertesi gün “düzeltme ve özür”
metni yayınlamak zorunda kaldı.

ZAMAN http://www.zaman.com.tr/newsDetail_openPrintPage.action?newsId=...

5 / 10 2014/02/07 14:09



YALAN 11: Cemaat profesörlüğünü engelledi, işsiz kaldı!

GERÇEK: İşsiz kalmadı, Peygamber’e hakaretten soruşturma geçirdi.

 Prof. Dr. Mehmet Azimli’nin ‘İlim Yayma Cemiyeti’nin kurucusu
olduğu için cemaat tarafından engellendiği ve işsiz kaldığı iddia
edildi. Ancak Azimli’nin tek bir gün bile işsiz kalmadan başka bir
üniversitede göreve başladığı ortaya çıktı. ‘Efendimiz’e hakaret ettiği
iddiasıyla’ soruşturma geçirdiği ve Profesorlüğü’nün 3 yıl ertelendiği
belirlendi. İlim Yayma Cemiyeti Diyarbakır Şube Başkanı Mustafa
Sarıbıyık da haberdeki iddiaları yalanlayarak “Prof. Dr. Mehmet Azimli
kurucumuz değildir. Ayrıca bu sebeple üniversitede gadre uğradığı
doğru değildir. Biz konuyla ilgili Yeni Şafak Gazetesi’ne tekzip
gönderdik.” dedi.

YALAN 12: TIR haberi yapan muhabir cemaatçi!

GERÇEK: Haber bütün sitelerde vardı.

Yeni Akit, Hatay’da savcılık kararı ile durdurulan TIR haberini yapan
Radikal Gazetesi Muhabiri Fatih Yağmur’un cemaat mensubu
olduğunu iddia etti. Haberi sadece Today’s Zaman ve Radikal yapmış
gibi verdi. Hâlbuki haber aynı gün birçok internet sitesinde yer almıştı.

ZAMAN http://www.zaman.com.tr/newsDetail_openPrintPage.action?newsId=...

6 / 10 2014/02/07 14:09



YALAN 13: Sarıgül ‘abi’lerin evinde!

GERÇEK: O derneğin cemaatle hiçbir bağlantısı yok.

Yeni Akit, Hizmet Hareketi’nin CHP ile ittifak yaptığını öne sürdü. CHP
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Sarıgül’ün
hizmet evlerini ziyaret ettiğine dair bir fotoğraf yalınladı. Ancak
‘Cemaat Evi’ olarak gösterilen adresin ‘Şişli Gençlik Merkezi Derneği’
olduğu ortaya çıktı. Dernek yaptığı açıklamada Fethullah Gülen ve
Hizmet hareketiyle hiçbir bağlantılarının olmadığını duyurdu.

YALAN 14: Cemaat kaset yayınlıyor!

GERÇEK: Kasetleri AK Parti’li ‘troller’ yaydı.

17 Aralık operasyonunun ardından Hizmet Hareketi’ne türlü iddialarda
bulunan Yeni Akit “Cemaat, Almanya kökenli ‘sapkın eğilimli’ bir vakıf
ile çalıştay düzenledi’ dedi. Ancak bahsettiği vakfın Camiayla hiçbir
ilgisi yoktu. Bununla da yetinmeyen gazete, sosyal medyada AK
Parti’li olduğunu iddia eden troller tarafından yayıldığı tespit edilen
bel altı montajlarla ilgili de ‘cemaatin internet sitelerinde yayınlandı’
dedi.

ZAMAN http://www.zaman.com.tr/newsDetail_openPrintPage.action?newsId=...

7 / 10 2014/02/07 14:09



YALAN 15: Öz bir yılda 22 ülke gezdi!

GERÇEK: Sistem tüm Öz’leri gösteriyor.

Başbakan’a atıfla Zekeriya Öz’ün 22 ülke gezdiği yazıldı. Ancak
THY’nin uçuş kayıtlarında sistemin THY ile uçan tüm ‘Zekeriya Öz’leri
gösterdiği ortaya çıktı. Gazetelerin iddia ettiği tarihte Öz, adliyede
bayramlaşma törenindeydi. Hatta gazeteler Zekeriya Öz’ün adliyedeki
bayramlaşma töreni tarihinde Ağaoğlu’nun parasıyla Dubai’ye
safariye çıktığını bile yazdılar. Belgelerin düzmece olduğu tarihlerin
ve bilgilerin tutmadığı ortaya çıktı.

YALAN 16: KOZA’nın maden işletme ruhsatı yok!

GERÇEK: Ruhsat var, kapatma mahkemeden döndü.

Koza grubun’a ait Çukuralan Altın Madeni’nin çevre izin ve lisans
belgesi olmadığı gerekçesiyle kapatıldığı yazıldı. Koza grubu, yaptığı
açıklamada bu iddiayı yalanlayarak bütün belgelerinin tam olduğunu
belirtti. İl Özel İdaresi’nce alınan kapatma kararının da yürütmesi İzmir
4. İdare Mahkemesi tarafından oybirliğiyle durduruldu.

ZAMAN http://www.zaman.com.tr/newsDetail_openPrintPage.action?newsId=...

8 / 10 2014/02/07 14:09



YALAN 17: Akın İpek, Gülen için malikâne yaptırdı!

GERÇEK: O ev 40 yıldır İpek ailesinin.

Sabah ve Takvim gazeteleri, manşetten verdikleri haberde Akın İpek’in
Ankara’da Fethullah Gülen için özel bir malikâne yaptırdığını yazdı.
Akın İpek ise yaptığı açıklamada bunu yalanlayarak sözkonusu
arazinin 40 yıldır İpek ailesinin yaşadığı yer olduğunu belirtti.

YALAN 18: Cemaatin emniyet imamı!

GERÇEK: Yalan, tazminata mahkum oldu.

Takvim ve Sabah gazetelerinin ‘Cemaatin emniyet imamı’ diye
verdikleri şahsın daha önce Hanefi Avcı’nın kitabında da adı geçmişti.
Bu şahıs dava açmış ve bu iddiayı ortaya atanlar tazminata mahkum
edilmişti. Yalan olduğu mahkemece tespit edilen bilgiler arşivlerden
çıkarılarak yeniden servis edildi.

ZAMAN http://www.zaman.com.tr/newsDetail_openPrintPage.action?newsId=...

9 / 10 2014/02/07 14:09



YALAN 19: Operasyonun hedefinde imam hatipler var!

GERÇEK: O okulun parası Kalkınma Bakanlığı’ndan.

Halk Bankası Genel Müdürü Süleyman Aslan’ın evinde ayakkabı
kutuları içerisinde bulunan 4,5 milyon doların ‘Balkan Üniversitesi’ne
yardım için olduğu yazıldı. Üniversite yalanladı. Bu defa Çorum
Osmancık İHL’sinin yapılacağı iddia edildi. Fakat okul binası için
Kalkınma Bakanlığı tarafından bütçe ayrıldığı ve İl Özel İdaresi
tarafından 2013-189059 kamu ihale kurumu kayıt numarası ile ihaleye
açıldığı ortaya çıktı.

ZAMAN http://www.zaman.com.tr/newsDetail_openPrintPage.action?newsId=...

10 / 10 2014/02/07 14:09


